seosho seosho .

seosho

ويژگي هاي ساندويچ پانل

ساندويچ پنل

امروزه با گسترش در صنعت ساختمان سازي يكي از مصالح ساختماني كه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، ساندويچ پانل مي باشد. ساندويچ پانل ها از دو لايه از جنس ورق هاي گالوانيزه، آلوزينك، آلومينيومي، استنلس استيل، مس و پي وي سي و فومي عايق مابين اين دو لايه از جنس پشم سنگ، پلي يورتان و پلي استايرن تشكيل شده است. ظاهر اين مصالح به دليل شباهتي كه به ساندويچ دارند نام ساندويچ پانل به خود گرفته است. به دليل ويژگي هاي ساندويچ پانل، در موارد بسياري از جمله ساخت كانكس، سوله ، سازه هاي صنعتي و ... از آن استفاده مي شود.

 

انواع ساندويچ پانل

ساندويچ پانل سقفي

ساندويچ پانل ديواري

انواع ورق در ساندويچ پانل

آلوزينك

ورق آلوزينك يا (Aluzinc، Galvalume،  Zincalume) يكي از ورق هايي است كه در ساندويچ پانل ها استفاده مي شود. آلوزينك، گالوانيزه نورد شده با تركيبي از آلومينيوم، روي و سيليكون مي باشد. در شرايطي كه محيط داراي اسيديته بالا است و همينطور در فضاهاي متراكم صنعتي از ساندويچ پانل هايي با ورق آلوزينك استفاده مي شود.

گالوانيزه

ورق گالوانيزه (Galvazinc) در محيطي استفاده مي شود كه رطوبت بالايي دارد، اين ورق داراي روي (Zn) با حفاظت كاتدي است و در اندازه هاي مختلف بسته به نوع كاربرد آن توليد شده و در برابر خوردگي و زنگ زدگي مقاوم است. از مزايايي كه اين ورق دارد طول عمرو دوام بالاي آن  در برابر حوادث طبيعي مي باشد. قيمت مناسب و هزينه نگهداري پايين اين ورق از ديگر خصوصيات اين نوع ورق است و به علت كنترل خوردگي آهن و فولاد در ساخت ساندويچ پانل ، اتومبيل و رابيت هاي مورد استفاده در سقف ها ، يخچال ها و ... داراي كاربرد بسياري است.

آلومينيوم

ورق آلومينيوم از جمله ورق هايي است كه پس از آهن، در صنعت كاربرد بسياري دارد و داراي اهميت زيادي است. آلومينيوم فلزي است كه بسيار نرم و سبك است و قابل انعطاف و در برابر زنگ زدگي و خوردگي مقاومت بالايي دارد به همين دليل در ساخت ساندويچ پانل ها كاربرد فراواني دارد.

 

انواع ساندويچ پانل بر اساس نوع عايق

  • ساندويچ پانل پلي استايرن
  • ساندويچ پانل پلي يورتان
  • ساندويچ پانل پشم سنگ

ويژگي هاي ساندويچ پانل

ويژگي هاي ساندويچ پانل پلي استايرن

مزايا:

قيمت پايين

عايق صوتي

وزن پايين و سبك

معايب:

عايق نيست

قابل اشتعال بوده

ويژگي هاي ساندويچ پانل پلي يورتان

مزايا:

مقاوم

عايق حرارتي

وزن بسيارسبك

ضريب حرارتي پايين

معايب:

قيمت بالاتر به نسبت پنل هاي ديگر

ويژگي هاي ساندويچ پانل پشم سنگ

مزايا:

عايق صوتي

عايق حرارتي در برابر آتش

معايب:

نفوذ آب

در صد بالاتر ضد حريق نسبت به ساندويچ پانل هاي ديگر

براي توليد هسته داخلي ساندويچ پانل ها با توجه به نوع كاربرد آن، از مواد متفاوتي استفاده مي شود. ساندويچ پانل پلي يورتاني كه براي پوشش دهي بيروني استفاده مي شود بايد داراي خصوصيت ضد خوردگي و مقاوم در برابر رطوبت باشد و ازورق آلومينيومي، ورق گالوانيزه، ورق هاي رنگ دار و براي مصارفي مانند عايق كاري كف سردخانه، كف سازه دريايي و ... از فويل آلومينيومي، نايلون پلي اتيلن و كاغذ استفاده شود.

 


برچسب: ساندويچ پانل ، ساندويچ پانل ديواري ، ساندويچ پانل سقفي ، قيمت ساندويچ پانل ، نصب ساندويچ پانل ، انواع ساندويچ پانل ، كابرد ساندويچ پانل،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۴:۰۵ توسط:hami موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :